1. حجم پیام کوتاه واقعاً کوتاه است، بنابراین برای انتقال پیام به مخاطب، سریعترین رسانه است.
2. دسترسی به افراد با پیام کوتاه بسیار بالا است. میتوان به هر فردی در هر وضعیتی دسترسی داشت و پیامی را به وی منتقل کرد، حتی در زمانهایی که فرد به تماسهای تلفنی پاسخ نمیدهد، پیامهای خود را میخواند.
3. پیام کوتاه رسانهای سریع است. شما در عرض چند دقیقه میتوانید پیامی را برای هزاران نفر ارسال کنید.
پیام کوتاه قابل پیگیری است. به سادگی میتوان دریافت که کدامیک از مخاطبان پیام خود را دریافت نموده است و کدامیک هنوز آن را دریافت نکرده است.
4. در مقایسه با سایر روشهای ارتباطی، بسیار کم هزینهتر است.
5. در مقایسه با پست الکترونیک، نفوذ و مقبولیت بیشتری دارد.
6. افراد میتوانند برای مراجعه بعدی، پیام دریافتی را در تلفن همراه خود ذخیره کنند.
در صورت جذابیت پیام برای گیرنده، میتواند آن را برای افراد دیگر ارسال کند.